İŞTE MANTAR HİKAYE VİDEO

 


HİKAYE İŞTE MANTAR

***
Bir temmuz günüydü
Garardı ayam
Akşamdan çaktı şimşek
Gece yağdı yağmur
Kuşlukta çöktü grav
Sabah açtı güneş

***
Gelin ha uşaklar
Mantar toplamaya gidek
Diye şahini yanıma aldım
Köyün derneğine daldım
Bizimle gelen varmı diye baktım
Bizimle gelen yoğidi
Bu mevsimde mantarmı olur
Diye laf eden çoğidi
Laflara aldırmaddım
Vallahi kimseyi kandırmasın

***
Mantar için düştük yola
Azık almak için
Bibimde verdik mola
Bibim keteleri pisirdi
Sergiye düşürdü
Kapıyı araladım
Keteleri arakladim
Düştük yola
Allah verede mantar ola

***
Geldiğimiz yer kirişlik çal
Birileri uzaktan bağırıyor
Bizide al
Bağıranları,da aldık
Kirişlik çala daldık
Mantar elveyini görünçe
Şaşırdık kaldık

***
Nereden başlasam diye durdum
Düşündüm yanaklarıma vurdum
Kendime geldim
Bir plan kurdum
Elime bir poşet aldım
Mantar poşete sığmadı
Şahinin motu bile almadı
Benim gömlek hiç dayanamadı
Koyacak yer bile kalmadı

***
Şahin mantarları
Sığdırmak için
Çok zorlandı
Kayıp ettiği poşetleri
Bulmak için yollandı
Yaktığımız ateş de
Bu arada Gorlandı

***
İşte mantar işte helvek
Dağ taş dolu biz neydek
Ha uşaklar yakın ateşi
Pişirek,te mantarları yiyek 
Mantarlar pişti kete yok
Kaybolan keteyi aradık
Hiç bir yerde yok
Kaybolan keteye  yandık
Mantar hevesine daldık
Akşama kadar aç kaldık

***
İşte yaşadığımız mantar mantar Hikayesi budur.
Bizie Mantar topmaya gelmeyenler
Şimdi çoktan pişman olmuştur

Yazar Ali Aydın Çambası


Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski