IĞDIR HİKAYESİ VİDEO

IĞDIR MACERASI

Iğdıra gitmek için geldik otogara
Otobüs yanaştı sekizinci perona 
Eniştem burdaydı kayboldu ne ara 
Nebi durma eniştemi çabuk ara
Otobus kalkıyor Şimdi neydecuk bilemedim ki 

Nihayet Eniştem geldi arabaya
Çıktık yola başladık macaraya
Bu da ne anos edildi dedi mola
Daha ısınamadık bile yeni çıktık yola
Bu gidişle yolculuk nasıl biter bilemedim ki

Binmişiz Otobüs diye bir takaya
Yola çıktık başladı takırdamaya
Öndeki koltuk yattı kucağıma
Siz bakmayın benim  böyle suskunluğuma 
Patlasam mı patlamasam mı bilemedim ki

Otobüs Boluya doğru yol alıyor
Ablam çantasında yiyecek arıyor
Eniştem acıkmış yüreği bayılıyor
Emine bize de verecekmi diye bakıyor
Bunlar ne tez acıktı bilemedim ki 

Düştük Amasya Erzincan yoluna
Nebi yastığı dolamış boynuna
Eminenin başı düşmüş soluna
Daha çok var yolculuğumuzun sonra
Bu yol böyle nasıl biter bilemedim ki

Yine Otobüs verdi bir mola daha 
Dışarı çok soğuk sığınacak yer Aha
Dolaştık rafları tekrar tekrar bir daha
Bir şey almadık Ortalıkta dolaştık 
Ayıp oldumu acaba bilemedik ki

Sarıkamış Iğdır arası beyazlamış dağlar
Düz ovada sıralanmış çimen çayırlar 
Gece ayaz yapmış gizli buzlanma var
Kağazman dan Iğdıra akar büyük bir su
Meyerse Aras nehriymiş bu bilemedik ki

Ahmet Iğdıra geldi bizi almaya 
Emine babasına sarıldı başladı ağlamaya
Sonra ortalık sakinlaşti duruldu 
Bize ne kadar kalacağız diye soruldu
Şimdi ne diyecük bilemedik ki

Düşündük Söz verdik iki gün kalmaya
Beni çağırdılar resim için dışarıya 
Et yedik bu ne güzel lezzet böyle dedik 
Hayvan asılıydı askıda kıdik miydi kuzumu bilemedik ki

İzzeti ikram fazlası ile temam
Sobayı yaktılar oda sanki hamam
Ortalıkta bir çocuk var enişte diyerek dolaşan
Özkandan bahsediyorum başka nasıl anlatsam bilemedim ki

Buraya geldik tanışıp kaynaşmak için 
Çok mutluyuz sizinle tanıştığımız için 
Şimdi Masa kuruldu yemek  için 
Bir ses derki buyurun hele şimdi de çay için 
Bundan sonra neydecük bilemedik ki

Kemal ağa rahatsızlandı arada bir kayboluyor
Latife hanım koşturmaktan nefes bile almıyor
Sevda gelin yoruldu ama yinede durmuyor
Ahmet bey bir orda bir burda boş kalamıyor 
Bu durum karşısında biz neydecuk bilemedik ki


Nihayet Ahmet bizi Köyde gezdirdi 
Ermenistan sınırını da gösterdi
Ahmet kanaldan atladı bize mısır topladı
Bir resim çekelim dedik ağrı dağını duman kapladı
Ağrı dağının dumanı ne zaman kalkar bilemedik ki


Biletler alındı geri dönüş başladı 
Emine bir günde bir yıl yaşlandı
Neşe bitti keyifler tükendi gözler nemlendi 
Sanki bir kara bulut gelip üstümüzde çöreklendi 
Şimdi nasıl veda edeceğiz bilemedim ki

Allaha ısmarladık dedik hadi elveda
Elveda Mürşitali köyüne de elveda
Nasip olursa geleceğiz birdaha
Derken bu valizler gelirken hafifti 
Giderken neden ağırlaştı bilemedim ki
SON

Sunum ve yazar Ali Aydın Çambaşı




Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski